Winter...NEJ...Beach 2010!!!

Yeees!

Tidigare har ni kunnat läsa om min tårtjogging, yogamatta och pilatesboll hit och dit. MEN NU!!! Nu har jag nog kommit på världens smartaste, mest effektiva, absolut gratis och givande träningsform!

Tänk dig en jobbdag 10-19.15. Allt du vill är att komma hem och lägga dig framför tv:n och kolla på "Skånefruar" eller snabbt hem för att uppdatera din facebook-status och se vem som hade den snyggaste outfiten i bloggvärlden för dagen. (fniss)
Du har inte en tanke på att träna, för du har varken tiden, orken eller lusten när du kommit hem och har andats ut i soffan.  

EXAKT HÄR kommer min idé in i bilden.
Numera när jag inte orkar cykla och istället tar bussen in till stan på morgonen, så tar jag inte med mig tillräckligt med pengar för att kunna ta mig hem hahaha. Nej nej nej. Istället tar jag med mig mina löparpjucks, träningskläder och ett helvetes jävla glatt humör. För när klockan sedan slår kvart över sju på kvällen så är det bara att svida om och sen kvittar det om du har orken, lusten eller tiden att motionera. Du har nämligen inget val! Moahaha!!! Var får jag alla idéer ifrån.

Har sprungit hem ett par gånger nu de senaste veckorna och det känns fantastiskt.
Amen.   





Dagens må-bra: Tvångsträning 

OBS! Personen ifråga tittar egentligen inte på Skånefruar eller är inne på facebook om kvällarna. Det skrev jag bara för att ungdomar i samma sits ska kunna känna igen sig i vardagen.

Kommentarer
Postat av: frida

hahahahaa, låter som en DÖbra idé, ska jag ha i åtanke den dagen jag återgår i arbete : )

2010-09-30 @ 17:32:01
URL: http://[email protected].

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0