Det där med att springa!

Jogging har sina goods and bads har jag idag kommit underfund med.

Inte okej: Att varenda en man springer förbi blåser ut cigarettrök varje gång man lyckas dra in ett fett djupt andetag. 

Host.
Flås.

Allting blir "roligare" nu när det är mörkt ute. Då kan man helt plötsligt vara en meter ifrån en stor svart katt som korsar ens väg helt plötsligt. Man kan nästan trilla på trottoarkanten och vricka foten om man har tur.

Flåås Flåås.

En sak att rekommendera är att LÅTA BLI att springa förbi två cyklande tioåringar med frånvarande balanssinne. Det är definitivt värt att INTE springa om dem, precis när den ena kotten börjar köra sick sack. Hii Hoo!

Flåås Flåås.

Jag är livrädd för råttor. Det är Oktober nu och alla löv har trillat ner på marken. Alla löv ser ut som råttor i mörkret = att jag hoppar till och tjuter till lite titt som tätt.

Flåås Flåås Flåååås.

Halvvägs brukar jag bli sådär lagom FLÅSIG och snegla lite på folket som står vid busshållsplatserna längs vägen. Men sen när ingen ser, eller när jag tror att ingen ser. Börjar jag peppa mig själv á la Klyfts ritualer och klappa på låren och säga "Kom igen nu" högt till mig själv. Det är alltid någon som ser mig och tittar snett. =( 

Flååås Flåås FLååååås.

Det är grymt härligt när man möter en annan själ som är ute och joggar. Får man ett leende blir man enormt taggad. 

Flåås Flåås. 

Jag har EN ficka på rumpan i löparbyxorna. Där får endast det mest nödvändiga plats egentligen. I denna ficka trycker jag ner mobil, nycklar, ögondroppar mm. = Jag får världens mest osmickrande "bulle" i stjärten och jag HOPPAS folk tror det är precis det som det ju verkligen inte är. hahah. 

Tack för kaffet!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0